Jom follow kami untuk kemaskini terkini

Sunday, August 15, 2010

10 kelab yang paling ramai peminat di Facebook!

10. Manchester United, Soccer Club, England adalah salah satu pasukan bola sepak terkaya dan paling banyak peminat di seluruh dunia, juga kelab bola sepak Inggeris pertama yang memenangi Piala Eropah. Kelab Manchester United ini dikatakan bernilai $ 1.9 bilion.

Untuk sukan yang lain klik more.

9. Boston Red Sox, Baseball Club, USA dianggap sebagai pasukan yang paling berjaya di MLB kerana mereka telah memenangi dua World Series. Saingan kuat bagi Pasukan besbol ini adalah New York Yankees.


8. Besiktas, Soccer Club, Turkey adalah kelab sukan profesional yang bersaing dalam beberapa sukan seperti bola sepak, bola keranjang, bola baling, tinju, senam, dll . Pasukan ini juga dikenali sebagai Helang Hitam atau Kelab Rakyat.


7. New York Yankees, Baseball Club, USA adalah Juara Bertahan bagi Major League Baseball yang memiliki beberapa pemain yang paling terkenal dalam sejarah Major League. Pasukan ini telah mencapai populariti yang luas.


6. Liverpool, Soccer Club, England merupakan pasukan yang paling berjaya dalam sejarah bola sepak Inggeris, Ini kerana mereka mempunyai kutipan piala lebih dari kelab lain."You’ll Never Walk Alone" adalah merupakan lagu kelab ini.
 

5. Los Angeles Lakers, Basketball Club, USA. Nama panggilan "lakers" adalah berasal dari bahagian Minnesota sebagai "“Land of 10 000 Lakes".
 
 
4. Real Madrid, Soccer Club, Spain merupakan pasukan yang paling berjaya di Sepanyol dan terpilih oleh FIFA sebagai kelab paling berjaya di abad ke-20. Cristiano Ronaldo adalah salah seorang pemain didalam pasukan galaticos ini!
  

3. Fenerbahce, Soccer Club, Turkey adalah kelab bola sepak dengan gelaran "The Yellow Canaries", dan merupakan salah satu kelab terbaik di Turki. Fenerbahce bermaksud taman rumah api, dan kelab itu mendapat namanya dari sebuah rumah api daerah Fenerbahce di Kadıköy.


2. Barcelona, Soccer Club, Spain juga dikenali sebagai Barca dengan motto "mes que un club" yang bermaksud "lebih dari satu kelab". Barca adalah salah satu kelab paling berjaya di Sepanyol dan juga Eropah, dan merupakan kelab kedua terkaya di dunia.


1. Galatasaray, Soccer Club, Turkey adalah salah satu pasukan bola sepak yang paling berjaya di Turki yang juga pasukan bola sepak Turki yang pertama memenangi Piala Eropah.

5 comments:

Piratz said...

apasal cam tak kena jerk tajuk dengan entri hih?

sejuk said...

repair!

Anonymous said...

lembab betol web site nie macam gampang

Anonymous said...

yer la macam team manU yang sial babi lancau

Anonymous said...

https://www.facebook.com/Juventus?ref=ts&fref=ts
Paling ramai like tgk betul2 berbanding di atas

Post a Comment