Jom follow kami untuk kemaskini terkini

Tuesday, March 9, 2010

video epik : Hikayat Sang Kancil

Tahun berapakah anda lahir.?
Mungkin itu pertanyaan yang sepatutnya ditanya untuk entri ini.
Ini kerana, kalau anda lahir dalam lingkungan 1980 hingga 1990 (atau kebawah) anda mungkin mengerti dan akan mengimbau kembali zaman kanak-kanak anda dahulu.

Hikayat sang kancil antara kisah teladan pendek yang di pertontonkan di televisyen Malaysia (RTM) hingga lewat 1990. Jadi sesiapa yang lahir selepas tahun 1990 mungkin kurang mengerti video ini.:). Bagi yang berkesempatan dengan video² ini, semestinya ia akan mengimbau kembali zaman kanak-kanak.:). Dan bagi yang 'muda', apa kata kalau korang tengok juga apa yang kami tengok semasa zaman kanak-kanak dahulu.:)



Sang kancil, kerbau dan buaya
FAV : (0:13) Kerbau : "Aku telah tolong kau bukan... toloooongggg.."


Sang kancil dan buaya

(2:30) Buaya :" kau kancil, nasib baik aku tidak meninggal, hilang semangat aku"
(3:24) Buaya : Buaya-buaya sekalian, berkumpul"
(4:50) Buaya : "jadi, tak de la makan."


Sang kancil dan monyet
(2:44) Monyet: " Aku nak itu..aku nak itu."
Kancil : "tak boleh monyet, kita tak boleh makan buat tu."
Monyet : "Aku tak peduli, aku tak peduli. aku nak juga"
Kancil : "jangan monyet.. jangan.."

0 comments:

Post a Comment